メッセージ message

President & CEO : Yoichi Inose

猪瀬 洋一 代表取締役社長
「Resist the usual 型破りな発想を。」

電通ヤング・アンド・ルビカムは1981年の創業以来、Y&Rの企業哲学「Resist the usual (型破りな発想を。)」をモットーとして、クライアントに様々な課題解決を提供してまいりました。
私たちは、消費者、市場、メディアそして企業が大きく変化するなかで、戦略立案からクリエイティブ開発、戦略PR、デジタル・ソリューション、メディアプランニング・バイイングに至るまで、コミュニケーションに関するあらゆるサービスを提供する「フルサービスの広告会社」です。
世界をリードするコミュニケーション・グループ、電通とY&Rの伝統と両社が持つユニークなツールやメソッドを活用し、「型破りなアイデア」を生み出し、様々なソリューションを最適に統合させて、クライアントの課題解決を支援します。
また、クライアントの海外市場進出に際して、Y&Rの持つ186のオフィス、90カ国に広がるグローバルネットワークを活用して様々なサービスを提供することも私たちの重要な使命であると考えております。
Yoichi Inose President & CEO
Since the foundation in 1981, Dentsu Young & Rubicam has provided our clients with varied solutions to their challenges under our motto “Resist the Usual”, which is also Y&R’s corporate philosophy.

While consumers, markets, media and companies have all gone through major changes, we have continued to be a full-service advertising company that offers all types of communication-related services, ranging from strategic planning, creative development, strategic PR and digital solutions, to media planning and buying.
By maximizing unique tools and methodologies as well as the corporate traditions of the world’s two leading communication groups, Dentsu and Y&R, we support our clients in achieving their goals with unconventional ideas and optimal integration of various solution elements.
It is also our important mission to offer our clients that seek new business opportunities overseas, various services through Y&R’s global network that extends to 186 offices in 90 countries.

President & CEO : Yoichi Inose

マイケル アトキンス 取締役
我々のミッション
  • ・あらゆるレベルで日本の消費者を理解する。
  • ・日本の消費者に最適なアイデアやストーリー、そしてそれらを伝えるための革新的な表現方法を生み出す。
  • ・そして、消費者の需要を創出することにより、クライアントの継続的なビジネス成長にとっての課題を解決する。

「Agility(敏捷性)」― これは、電通ヤング・アンド・ルビカムが、クライアントの商品やサービスを目に見える形で成功に導くために、欠かせない要素の一つです。私たちは、権限を与えられたチーム全体が一丸となり、クライアントのビジネスへの対応や理解において、日々敏捷な対応を心がけています。クライアントの持続的な成功は、必ず将来のビジネスチャンスを生み出します。そして、それは私たち全員が目指す目標でもあります。

消費者や市場のキーインサイトの開発、戦略プランニングの立案・実行、あらゆる関連メディアやデジタル・チャネルの利用、そして当然ながら、そうしたメディアやチャネルを使って、関連する「ストーリー」を、クライアントのお客様や消費者に対して、クリエイティブに伝える重要な技術 ― このような一連の過程において、私たちはあらゆる点で、急速に変化を続ける社会に対し、常に敏捷かつ迅速に対応します。

私たちの大切なクライアントはすべて、既存の市場や、特に今後生み出されるビジネスチャンスに対し、様々なニーズを持っています。私たちは、そうしたクライアントの目的を達成するために、各ネットワークの膨大な情報データネットワークを活用し、必要となる深いインサイトを提供することができます。

日本の電通と、Y&Rという比類なき強みを持った2つの企業のジョイントベンチャーとして、私たちの長期的かつ唯一の特質は、まさに私たちが置かれている独自のポジションにあります。それによって、クライアントのニーズに応えるような戦略的な広告やマーケティング、メディアのソリューションを提供し、常に「Resist the Usual(型破りな発想を)」を実践することができるのです。

電通ヤング・アンド・ルビカムは、クライアントにとって、最も重要で信頼されるパートナーになるという目標を達成するために、常に以下の3つのことを目指します:
• オピニオンリーダー
• イノベーター(革新者)/
コラボレーター(協力者)
• クリエイティブな問題解決企業

ぜひお気軽にお問合せください。一緒にどんなことを達成できるのか、楽しみにしています。

michael_atkins@dyr.jp

+81-70-2178-7001
Michael Atkins Executive Director
Overall Mission
  • ・Understand local Japanese consumers at all levels
  • ・Create ideas, stories and innovative ways to communicate with them using local relevance
  • ・And then, be DEMAND CREATORS in the market place to those consumers, in order to solve our clients’ ongoing business growth challenges

Agility is one of the core components for Dentsu Y&R to be able to achieve measurable success for our clients’ products and services. All of our empowered teams throughout the Dentsu Y&R business are focused daily on working cohesively to attain this level of responsiveness and understanding for our client’s businesses. Our client’s ongoing success clearly builds future opportunities, and it is this objective which we all strive to achieve.

At all points along the journey in developing key consumer and market insights, formulating and executing strategic planning, through to using all relevant media and digital channels, naturally integrated with the critical craft of creatively conveying the relevant “story” to our client’s consumers and customers, Dentsu Y&R stays both agile and responsive to this rapidly changing world.

All of our valued Dentsu Y&R clients have differing needs for their existing markets and especially for their yet to be created opportunities. Dentsu Y&R is therefore able to match their deep insights, combined with an enormous intelligence data network capability within the respective networks to deliver on our client’s objectives.

The long term and unique nature of the joint venture between the unparalleled strength of Japan's Dentsu and Young & Rubicam, means that Dentsu Y&R is uniquely placed to deliver strategic advertising, marketing and media solutions that meet client needs, and always "Resist the Usual".

Dentsu Y&R strives to always be a -
• thought leader
• innovator and collaborator
• creative problem-solver
in order to achieve our goal of being our client’s most important and trusted partner.

Please feel free to get in touch, and we would love to see what we could achieve together.

michael_atkins@dyr.jp

+81 70 2178 7001