メッセージ message

President & CEO : Yoichi Inose

久島 伸昭 代表取締役社長
Nobuaki Kyushima President & CEO
「Resist the Usual 型破りな発想を。」

電通ヤング・アンド・ルビカムは、電通と米国を発祥とするグローバルなブランドエージェンシーであるヤング・アンド・ルビカム(Y&R)の合弁会社として1981年に創業したフルサービス・エージェンシーです。弊社は創業以来、このY&Rが全世界で共有する「Resist the Usual 型破りな発想を。」をモットーとしてクライアントにイノベーティブなソリューションを提供してまいりました。

時代とともに消費者、メディア、マーケットが変化し、それに伴いクライアントのビジネスそのものが急速に変革している中、そのクライアントのビジネス変革をサポートするソリューションを提供すべく、私たちのサービス内容は、様々なデータと消費者インサイトに基づく戦略立案からクリエイティブ開発、戦略PR、デジタル・ソリューション、統合メディアプランニング・バイイング、さらにはコンテンツ開発、ショッパーマーケティング、アクティベーションに至るまでコミュニケーションすべての領域にわたっております。

電通とY&Rは言うまでもなく、日米のコミュニケーション領域のリーディング・カンパニーです。私たちは両社の持つ最先端のイノベーションのリソース、グローバルなブランディングツール、データソース等を活用し、クライアントの直面する多様な課題へのソリューションを提供します。また、両社の持つ世界のネットワークを活かしてグローバルな課題にも対応してまいります。

「Resist the Usual 型破りな発想を。」
変革を求めておられる皆様からのご相談を心よりお待ちしております。
"Resist the Usual"

Dentsu Young & Rubicam (DY&R) was founded in 1981 as a joint venture between Dentsu Inc. and Young & Rubicam (Y&R), the US headquartered global branding and marketing agency.
Since then, we have always provided our DY&R clients with innovative solutions to their challenges as a full-service agency, under our global boutique’s motto of “Resist the Usual”.

While consumers, media and markets are all going through major changes, rapidly transforming our clients’ businesses, it is our mission to support them in their efforts to innovate and change. To achieve this, we offer all types of communication-related services, ranging from data and insight-based strategic planning, creative development, strategic PR, digital solutions, integrated media planning and buying, right through to content development, shopper marketing and activation.

Needless to say, Dentsu and Y&R are two of the world’s leading communication groups respectively headquartered in Japan and the US. Taking advantage of the most advanced, innovative group resources, unique global branding tools and data sources available from both companies, we provide our clients with up-to-date solutions to the multiplicity of challenges that they are facing today. We also offer fully integrated solutions for global businesses, leveraging access to the two parent companies’ global networks.

"Resist the Usual"
We look forward to hearing from you on your needs for change and innovation.

Executive Director : Michael Atkins

マイケル アトキンス 取締役
Michael Atkins Executive Director
我々のミッション
  • ・あらゆるレベルで日本の消費者を理解する。
  • ・日本の消費者に最適なアイデアやストーリー、そしてそれらを伝えるための革新的な表現方法を生み出す。
  • ・そして、消費者の需要を創出することにより、クライアントの継続的なビジネス成長にとっての課題を解決する。

「Agility(敏捷性)」― これは、電通ヤング・アンド・ルビカムが、クライアントの商品やサービスを目に見える形で成功に導くために、欠かせない要素の一つです。私たちは、権限を与えられたチーム全体が一丸となり、クライアントのビジネスへの対応や理解において、日々敏捷な対応を心がけています。クライアントの持続的な成功は、必ず将来のビジネスチャンスを生み出します。そして、それは私たち全員が目指す目標でもあります。

消費者や市場のキーインサイトの開発、戦略プランニングの立案・実行、あらゆる関連メディアやデジタル・チャネルの利用、そして当然ながら、そうしたメディアやチャネルを使って、関連する「ストーリー」を、クライアントのお客様や消費者に対して、クリエイティブに伝える重要な技術 ― このような一連の過程において、私たちはあらゆる点で、急速に変化を続ける社会に対し、常に敏捷かつ迅速に対応します。

私たちの大切なクライアントはすべて、既存の市場や、特に今後生み出されるビジネスチャンスに対し、様々なニーズを持っています。私たちは、そうしたクライアントの目的を達成するために、各ネットワークの膨大な情報データネットワークを活用し、必要となる深いインサイトを提供することができます。

日本の電通と、Y&Rという比類なき強みを持った2つの企業のジョイントベンチャーとして、私たちの長期的かつ唯一の特質は、まさに私たちが置かれている独自のポジションにあります。それによって、クライアントのニーズに応えるような戦略的な広告やマーケティング、メディアのソリューションを提供し、常に「Resist the Usual(型破りな発想を)」を実践することができるのです。

電通ヤング・アンド・ルビカムは、クライアントにとって、最も重要で信頼されるパートナーになるという目標を達成するために、常に以下の3つのことを目指します:
• オピニオンリーダー
• イノベーター(革新者)/
コラボレーター(協力者)
• クリエイティブな問題解決企業

ぜひお気軽にお問合せください。一緒にどんなことを達成できるのか、楽しみにしています。

michael_atkins@dyr.jp

+81-70-2178-7001
Overall Mission
  • ・Understand local Japanese consumers at all levels
  • ・Create ideas, stories and innovative ways to communicate with them using local relevance
  • ・And then, be DEMAND CREATORS in the market place to those consumers, in order to solve our clients’ ongoing business growth challenges

Agility is one of the core components for Dentsu Y&R to be able to achieve measurable success for our clients’ products and services. All of our empowered teams throughout the Dentsu Y&R business are focused daily on working cohesively to attain this level of responsiveness and understanding for our client’s businesses. Our client’s ongoing success clearly builds future opportunities, and it is this objective which we all strive to achieve.

At all points along the journey in developing key consumer and market insights, formulating and executing strategic planning, through to using all relevant media and digital channels, naturally integrated with the critical craft of creatively conveying the relevant “story” to our client’s consumers and customers, Dentsu Y&R stays both agile and responsive to this rapidly changing world.

All of our valued Dentsu Y&R clients have differing needs for their existing markets and especially for their yet to be created opportunities. Dentsu Y&R is therefore able to match their deep insights, combined with an enormous intelligence data network capability within the respective networks to deliver on our client’s objectives.

The long term and unique nature of the joint venture between the unparalleled strength of Japan's Dentsu and Young & Rubicam, means that Dentsu Y&R is uniquely placed to deliver strategic advertising, marketing and media solutions that meet client needs, and always "Resist the Usual".

Dentsu Y&R strives to always be a -
• thought leader
• innovator and collaborator
• creative problem-solver
in order to achieve our goal of being our client’s most important and trusted partner.

Please feel free to get in touch, and we would love to see what we could achieve together.

michael_atkins@dyr.jp

+81 70 2178 7001